Hong King

Låste just ut mig från mitt rum, smidigt. Men som tur var jobbar våra favvo-vakt. Han kan inte engelska men han älskar oss, och vi älskar honom.
Stekig dag. Lektion imorse; hur man skriver en uppsats. Jag tog tag i det och liksom bah "Ursäkta miiig, jag har pluggat i FYRA år så jag tror jag kan det här, skulle nästan kalla mig proffs på uppsatser". Läraren blev sur, och vi drog. Jag liksom bah whatever. Drog till bibblan och lånade två ton böcker, var. Så nu känns det iaf som vi styrt upp diverse plugg, sen att verkligen plugga är ju en helt annan sak. Imorgon har vi varit här i en månad och det känns fortfarande som om vi är här på semester. Efter att ha dumpat böckerna på våra rum drog vi till Tai Po Market för att inta diverse föda. På nåt konstigt sätt hinner jag alltid bli så hungrig att jag nästan vill dö mellan varje gång vi äter. Jag har alltid varit en hungrig person, men här! Menar HK allvar, det enda jag tänker på är mat.
I helgen planerar vi dra till mainland aka Kina. Massage, ansiktsbehandling och billig shopping lockar. Känner på mig att det kan bli fett, men farligt. Jag, B och D är inte den bästa shopping-kombinationen. "Alltså ska jag verkligen köpa den här .. ?. "Ja men lätt, det är du värd!". Men man lever ju bara en gång, och jag menar hur ofta är man i Kina och shoppar?
Vädret är helt sjukt underbart aka svettig inom 30 sekunder efter att man lämnat ACn. Kollade vädret i Luleå häromdagen, 0 grader! Menar lule-vädret allvar!? Vi den tidpunkten hade vi 30 grader här i HK. Jag är så himla glad att vara här!
xxoo/ Rebecca

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0