För jag tror att livet just har börjat, och det blir vad jag gör det till

Nu har vi passerat en månad här i HK. Och nu äntligen, efter mycket strul, tjat och några tårar, har vi löst allt med våra kurser. Med löst menar jag anpassat våra kurser så att vi hinner resa så mycket som möjligt i december. Hårda veckor; lektioner endast måndag till onsdag och sen helg. Så idag har vi helg. 1 okt är någon form av holiday här i HK och imorgon fyller en av utbytesstudenterna år och vi ska dra och kolla på fireworks i TST.
Jag är vaken, har ätit frukost, varit nere och rökt, dricker kaffe och sitter nu medan jag väntar på livstecken från the Vargül sisters och kollar i min HK-gudiebok aka my best friend, och styr upp planer för dagen. Det finns så sjukt mycket att se här. Känner mig lite laddad på Diamond Hill. Jag menar, hör bara på namnet; det kan inte annat än vara bra. Jag älskar att vart man än går hittar man ett starbucks. Deras caramel frappuccino dödar både mig och min plånbok, men det är sååå värt det.
Vädret är inte sjukt varmt, endast 29 grader i dag. Kyligt. Nu orkar jag inte vänta längre. Jag drar upp till B och Ds rum och väcker dem med varsin hockeytackling.
Btw på lördag drar vi till Kina. Fett.
Snygga svennar i HK

/Rebecca

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0